Signali da je vrijeme za redizajn web sajta

Imate web sajt, ali on ne ostvaruje značajan saobraćaj, nema veliki broj posjeta, vrijeme zadržavanja korisnika je kratko i ne donosi vam potencijalne klijente? Iako sami sadržaj na sajtu može biti adekvatan i relevantan, on ne garantuje da će sa sobom dovesti i puno posjetilaca.

Digitalni svijet se svakodnevno mijenja, a ubrzani tehnološki napredak dovodi i do većih zahtjeva korisnika čije potrebe i standardi svakodnevno rastu. S tim u vezi činjenica da imate web sajt ne znači da će taj web sajt doprinjeti vašem poslovanju.

Ukoliko ste web sajt kreirali davno, postoji mogućnost da njegova funkcija i njegov dizajn nisu u skladu sa današnjim web standardima. Godina 2014-a za web dizajn djeluje kao davna prošlost, pa je tako možda vrijeme za redizajn.

Sigurno želite da u svakom trenutku vaša internet prezentacija bude funkcionalna i da privlači pažnju korisnika, tako da je neophodno redovno ažuriranje i nadogradnja. Nakon nekog vremena to znači i redizajn kompletnog web sajta.


Pokazatelji zastarjelosti web sajta


  1. Stranice se sporo učitavaju

Prisustvo na Google nije dvoljno da bi vaš sadržaj bio vidljiv. Google teži kvalitetnom sadržaju, pa se tako sve što se nalazi na pretraživaču “ocjenjuje”. Između ostalog Google rangira sajtove i po brzini učitavanja stranica. Što se vaš sajt brže učitava to će biti bolje rangiran od strane Googla. Brzinu učitavanja stranica možete provjeriti korištenjem Google Speed insights alatke.

Osim toga, korisnici nemaju strpljenja za web sajtove koji se sporo učitavaju, pa su velike šanse da će napustiti vaš web sajt ukoliko je sajtu potrebno više od nekoliko sekundi da se učita ili ukoliko prelazak sa jedne stranice na drugu u okviru sajta predugo traje.


  1. Web sajt nije responzivan

Većina korisnika sajtove posjećuje sa mobilnih telefona ili tableta, pa je neophodno da vaš web sajt bude responzivan, odnosno optimizovan za sve vrste uređaja. Da bi sajt bio funkcionalan neophodno je da prilikom njegovog kreiranja napravite varijacije sajta za sve vrste uređaja. Ovo podrazumijeva da će kompletan sadržaj i sve funkcije poput navigacionog menija ili dugmića biti lako dostupne i sa malih ekrana mobilnih uređaja i sa desktop računara.

Ukoliko ste web sajt kreirali prije pet ili deset godina velike su šanse da on nije optimizovan za sve uređaje, posebno ne za mobilne telefone, jer se oni tada nisu koristili za surfovanje internetom. Navike korisnika danas su drugačije, pa je neophodno prižiti korisnicima udobno iskustvo bez obzira na to koji uređaj koriste.


  1. Dizajn sajta je zastario

Kada govorimo o bilo kojoj vrsti vizuelne prezentacije poslovanja ili biznisa, nikada ne smijemo zaboraviti da je dizajn prvo što privlači ili odbija posjetioce, jer svi smo mi vizuelna bića.

Ukoliko danas pogledamo web sajt od prije deset ili dvadeset godina, taj dizajn djelovaće nam zastarjelo, prevaziđeno, možda čak i neozbiljno, jer naši dizajn standardi mijenjanju se svakodnevno. Čak i ako web sajt tehnički radi bez problema, loš web dizajn biće odbojan za korisnika.

Ukoliko primjetite da vaš sajt ima posjete, ali se korisnici jako kratko zadržavaju na njemu i zatim ga napuštaju, postoji šansa da je dizajn ono što ih odbija.


  1. Tehničke greške

Ukoliko na sajtu imate puno strana, hiper linkova i dugmića, neophodno je da konstantno provjeravate da li svi ovi linkovi rade ispravno. Ukoliko korisnik klikne na link, a link ga nigdje ne odvede ili ga vodi do stranice koja nije u funkciji, ovo odaje utisak neredovnog ažuriranja sajta.

Ukoliko imate kontakt formu ili opciju zakazivanja, redovno provjeravajte da li ove opcije funkcionišu, jer ne želite da razočarate korisnika koji je pokušao da dođe do vas ali nije uspio zbog neispravnih funkcija na web sajtu.

Ovo je jedan od razloga zašto je dobro da angažujete profesionalce koji će redovno održavati vaš web sajt i ažurirati sve neophodne informacije.


  1. Previše pop upova

Jedan od apsolutnih hitova u kreiranju web sajtova tokom dvijehiljaditih bio je veliki broj iskačućih prozora sa različitim vrstama reklama ili opcija. Nekada je ovo bio obavezan dio web sajtova, ali sada ovo nije prijatno iskustvo za korisnika već siguran načina da odbijete posetioce.

Previše iskačućih prozora ometaju posjetioca u pronalaženju informacija koje su mu potrebene i može biti veoma iritirajuće. Takođe, prozori koje je nemoguće zatvoriti dok korisnik ne uradi nešto (ostavi mejl ili lajkuje stranu na Instagramu) mogu imati potpuno kontra efekat. Istraživanja su pokazala da će ovaj tip obavezne radnje skoro sigurno otjerati korisnika sa web sajta.
Ukoliko imate web sajt koji je kreiran tokom dvijehiljaditih godina vjerovatno je da imate i neki ovakav izkačući prozor (pop up) koji može imati više štete nego koristi.

Bilo da je vašem web sajtu potreban redizajn ili SEO optimizacija, pogledajte listu usluga koje Laganoo nudi i kontaktirajte nas za više informacija i konsultacija.