Šta je Google analitika i kako je aktivirati na svom web sajtu? - Laganoo

Šta je Google analitika i kako je aktivirati na svom web sajtu?

Kada vodite biznis preko interneta, značajno je to što je sve mjerljivo. Pogotovo kada prodajete preko web sajta, imaćete uvid u to koliko je posjetilaca vaša prodavnica imala u određenom periodu, koje stranice i proizvodi su najposjećeniji, a koji najprodavaniji, koliko su se posjetioci prosječno zadržavali i šta su pretraživali, koji je bio iznos potrošnje koju je kupac ostvatiou vašoj web prodavnici itd.

Sve ove izuzetno bitne podatke prikuplja Google analitika (Google Analytics).


Šta je Google Analytics (Google analitika)?


Google analitika predstavlja alat koji vam omogućava da pratite posjete na vašem web sajtu. Otvaranjem naloga, dobijate Google Analytics javascript kod koji je potrebno ubaciti na tačno određeno mjesto u sklopu koda web sajta. Nakon toga, analitika će početi da prikuplja informacije o posjetama koju ima vaš web sajt: odakle korisnici dolaze, sa kog sajta, iz koje zemlje ili grada, koliko dugo ostaju na sajtu, koje stranice posjećuju, šta pretražuju u okviru vašeg web sajta itd.

Pored toga, ovaj alat vam daje mogućnost da pratite novčane transakcije koje se dešavaju preko vašeg sajta.

Ukoliko ste kreirali Google Adwords kampanje, u okviru Google Analytics možete pratiti sve vezano za nju. Vrlo je važno u ovom slučaju dobro podesiti konverzije, odnosno ciljeve Google AdWords kampanje, ali i Google analitike u cjelosti. Ciljevi se mogu odnositi recimo na : starosnu dob korisnika, geografsko odredište ili pak, na korisnike koji preuzmu određeni fajl sa web sajta (cjenovnik, meni, e-book…), posjete tačno određenu stranicu i slično. U principu, od podešavanja same Google analitike će zavisiti i podaci koji će se prikazivati vlasniku web sajta, odnosno osobi koja je zadužena za praćenje Google analitike.

Ukoliko se, recimo vaš sajt bavi online trgovinom, možete podesiti Google Analytics tako da pratite aktivnosti porudžbina, odnosno prodaje, te da dobijate željene izveštaje.


Kreiranje Google Analytics koda


Da bi Google analitika prikupljala sve ove bitne podatke, prvo je potrebno da dobijete Google Analytics javascript kod, koji ćete potom ubaciti na web sajt.

  • Za kreiranje Google Analytics naloga, potreban vam je Gmail nalog. Ukoliko isti nemate, kreirajte Gmail nalog, a zatim se ulogujte i pristupite stranici analytics.google.com.
  • Otvorite nalog i dodajte naziv. U dijelu 1. Account setup – Account details dodajte naziv vašeg sajta.
  • Sljedeći korak se odnosi na pitanje „Šta želite da mjerite?“. Da li imate samo web sajt, ili samo aplikaciju, ili i sajt i aplikaciju zajedno? Na osnovu vašeg odgovora, Google Analytics će prilagoditi kod koji će vam dati da implementirate u web sajt, zato izaberite u zavisnosti od vaših potreba.
  • U dijelu 3. Property setup postavljate adresu sajta. Obavezno vodite računa da izaberete http ili https, u zavisnosti od toga da li imate podešen SSL sertifikat. Ovo se može kasnije promijeniti, tako da u trenutku postavljanja adrese podesite trenutno stanje sa vašeg sajta.
  • Nakon svega, kliknite na „Create“. Tada će Google analitika kreirati jedinstveni javascript kod, koji je potrebno da implementirate u okviru <head> tag-a i to izgleda ovako:

Nakon što ste dobili ovaj kod, sada je potrebno instalirati ga.


Uputstvo za instaliranje Google analitike


Google analitika se može instalirati na više načina, a u ovom tekstu ćemo odabrati dva najjednostavnija.


  1. Copy/Paste“ način instaliranja Google analitike

Ovo znači da jednostavno kopirate Google Analytics kod i postavite ga u <head> tag svake strane vašeg web sajta, kao što je navedeno u uputstvu iznad koda.

Preporučuje se da se to uradi odmah po otvaranju <head> taga.

Ukoliko imate HTML sajt, neophogno je unijeti Google Analytics kod na svaku stranicu web sajta posebno.


  1. Instalacija Google analitike na WordPress sajtovima
  • Ukoliko ste izabrali WordPress platformu i ne želite da dirate sam kod sajta, možete jednostavno instalirati plugin.
  • Potrebno je da u vaš WordPress instalirate i aktivirate plugin pod nazivom “AddFunc Head & Footer Code” koji predstavlja jedno od najjednostavnijih rješenja. Naravno, ukoliko želite, možete odabrati i neki drugi plugin.
  • Potom u dijelu Settings vaše WordPress administracije će se pojaviti naziv novog plugin-a. Kliknite na njega i u prvo polje unesite Google Analytics kod (“Side-wide Head Code”). Nakon toga samo sačuvajte izmjene klikom na „Save changes“ na dnu strane.

Ovo su najjednostavniji načini za praćenje Google analitike. Ipak, ukoliko ste zainteresovani za više informacija, konkretne uporedne podatke, vođenje oglašivačkih kampanja koje će se oslanjati na sve parametre koje vaš web sajt pruža, kao i mnogo kompleksniju strategiju – obratite se Laganoo timu. Agencija za digitalne i e-commerce usluge Laganoo ima višegodišnje iskustvo u kreiranju web sajtova i web prodavnica, kao i digitalnom marketingu.

Kontaktirajte nas ovdje.