Žene preduzetnice - Laganoo

Žene preduzetnice

Žensko preduzetništvo i njegove specifičnosti. Koja je razlika između muškog i ženskog preduzetništva?

Zašto je web prodavnica najbolje rješenje za započinjanje privatnog biznisa?


U posljednje vrijeme sve je više žena koje se upuštaju u avanturu započinjanja sopstvenog biznisa. Aktuelni socio-ekonomski faktori, ali i pandemija COVID – 19 virusa, ohrabrili su veliki broj njih da okrenu novi list i ostvare se u svijetu preduzetništva. Osim toga, pandemija je „normalizovala“ rad od kuće i pokretanje poslova koje u potpunosti možete voditi iz udobnosti vašeg doma. 

Kao rezultat danas prisustvujemo ekspanziji startap kompanija, internet trgovine i digitalnih prodavnica u Crnoj Gori i svijetu.

Iako su izazovi poslovanja jednako kompleksni i za žene i za muškarce, interesantni su podaci koji upućuju na to da se motivi za osnivanje biznisa razlikuju u ova dva slučaja.

Istraživanje koje je među više stotina ljudi sprovela marketinška agencija Into The Minds , prikazuje nam specifičnosti ženskog preduzetništva. Ova anketa je ukazala na razloge zbog kojih žene započinju privatni biznis kao i na osnovne razlike među ženama i muškarcima u sferi preduzetništva. U nastavku vam predstavljamo zaključke ovog istraživanja:


1. Zbog čega žene započinju sopstveni biznis?



Da li ste znali da žene i muškarci navode različite razloge kao ključne za osnivanje startap kompanija? Naime, više od 60% žena se odlučuje na ovaj korak usled želje da postignu autonomiju i samostalnost u poslovanju dok je to kao pomenutu motivaciju navelo oko 54% muškaraca.


Pored toga, kao potencijalni razlozi započinjanja sopstvenog biznisa navedeni su: prethodno uočena prilika na tržištu, već razvijen proizvod ili usluga, uspostavljeno partnerstvo, prilika za dodatni prihod i potreba za ličnim razvojem. Od pomenutog, potreba za ličnim razvojem je takođe dominantnija kod žena u odnosnu na muškarce.


Ovaj podatak nam govori da se žene upuštaju u biznis najčešće iz težnje za postizanjem autonomije i fleksibilnosti sa jedne, kao i potrebe za individualnim usavršavanjem sa druge strane. U muškom preduzetništvu situacija je nešto drugačija, te se oni odlučuju na konkretne korake tek pošto izrade okvirni plan poslovanja.


2. Slaba podrška početnicama u preduzetništvu  

Vrsta podrške startap biznisima je strukturalna slabost bez obzira na pol



Kada se radi o pomoći prilikom započinjanja novog biznisa, situacija je gotovo istovjetna u oba slučaja. I žene i muškarci imaju slabu podršku na samom početku poslovanja. Ipak, iako je razlika mala, svaki vid pomoći manje je zastupljen u sferi ženskog preduzetništva. Svega 34.9% žena koristi usluge računovođe a njih 14.5% usluge konsultanata. U istom slučaju 38,7% muškaraca sarađuje sa računovođama a 19.2% sa eksternim savjetnicima.


Pomoć na samom početku je izuzetno važna jer kvalitetan početak i korišćenje pravih alata poput posjedovanja profesionalnog web-sajta i marketinških strategija može katapultirati vaše poslovanje u neviđene visine.


3. A da li se i kako preduzetnice pripremaju za započinjanje biznisa?


Svaki početak zahtijeva adekvatnu pripremu. Međutim, žene tome pristupaju drugačije od muške populacije. Gotovo polovina muškaraca prije započinjanja biznisa pronalazi potencijalne klijente (njih 45.9%) i priprema „biznis plan“ (42.5%) dok to radi 39.9% odnosno 34.6% žena. Međutim, procentualno više žena prolazi kroz treninge od značaja za njihovu sferu rada. Na ovaj način one stiču vještine za buduće poslovanje.


Ženama je prije svega važno da steknu kredibilitet u poslovnom svijetu kako bi bile u prilici da uspostave potencijalnu saradnju sa klijentima.


4. Preduzetnice su samostalnije



Navedeno istraživanje je pokazalo da žene imaju manje samopouzdanja od muških kolega ali i veću samostalnost. Da li je ovakva situacija logična posljedica ženskih uloga u savremenom biznis svijetu koji je i dalje pretežno „muški“ ili su žene po prirodi pažljivije i opreznije kada ispituju novu teritoriju?  U svakom slučaju ukupno 72,4% muškaraca se (veoma) uzda u uspijeh sopsstvenog biznisa, za razliku od 65.3% žena.


Iako ovi podaci govore da se žene suočavaju sa poteškoćama prilikom osamostaljivanja odnosno započinjanja biznisa, ohrabruje činjenica da se, uprkos tome, veliki broj njih odlučuje na takav korak. Takođe, ova anketa ukazuje na to da su žene su procentualno obrazovanije od muškaraca te, u svakom slučaju imaju dobru osnovu za dalji profesionalni razvoj.  


Ukoliko i vi tek započinjete svoju biznis priču, pokrenite je sa ljudima koji znaju kako.  Laganoo tim razumije koliko prvi korak može biti težak. Zato smo tu našim uslugama olakšamo vaš upliv u svijet online poslovanja.


ŠTA MOŽETE OČEKIVATI OD LAGANOO AGENCIJE?



Dakle, bilo da vam je potreban marketing društvenih mrežaizrada web sajta koji predstavlja vaš posao ili bilo koja druga usluga ili servis, Laganoo tim je tu da osigura vaš dugoročni uspjeh na svakom koraku.

Olakšajte svoje poslovanje, kontaktirajte Laganoo!

Broj telefona: +382 69 25 26 26