E-commerce trendovi za 2022. godinu - Laganoo

E-commerce trendovi za 2022. godinu

Top 4 e-commerce trenda koji će definisati online trgovinu u 2022. godini


Ukoliko razmišljate o tome da započnete online biznis, ili ste već to uradili, izabrali ste pravi trenutak za to! Sve statistike ukazuju na veliku ekspanziju online trgovanja i kupovine od kuće. U ovom slučaju elementi poput dobrog veb-sajta mogu značajno uticati na povećanje prodaje. Važno je da veb-sajt reflektuje ideju vašeg brenda a pri tome ima sve neophodne elemente online prodavnice. Osim toga, neophodno je da pomno pratite e-commerce trendove, odnosno trendove online kupovine, koji će biti aktuelni u 2022. godini.


Ukoliko veb-stranica kao i online prodavnica budu izrađeni po posljednjim standardima, veće su šanse da ćete privući pažnju potencijalnih klijenata. Hajde onda da pogledamo koji su to e-commerce trendovi za 2022. godinu.


Održivi razvoj i poštovanje ekoloških standarda


Da li prođe dan a da ne čujete nekoga da pomene globalno zagrijavanje  i druge ekološke teme? Ovo ne iznenađuje jer zaista osjećamo negativne posljedice zagrijavanja po našu okolinu. Upravo iz tog razloga, ljudi mahom prihvataju dio odgovornosti. Oni žele da urade sve što je u njihovoj moći kako bi manje doprinosili problemu. Jedan od načina da to postignu je kupovina proizvoda kod ekološki osviješćenih kompanija. Ove kompanije ne samo da šire svijest o važnosti održivog razvoja već preuzimaju konkretne ekološke korake.  Na ovaj način one umanjuju emisiju štetnih gasova, proizvodnju plastike i druge prakse koje uništavaju prirodnu ravnotežu. Ukoliko i vaš biznis propagira ove vrijednosti, preporučujemo da to istaknete. Ako to nije slučaj, razmislite da li postoji način da uvedete ekološke prakse u vaše poslovanje. Tako radite nešto dobro i za sebe ali i za planetu.


Pogledate za koliko procenata je porasla pretraga termina „sustainability“ (održivost) u SAD-u kao i u svijetu. U Americi, broj pretraga je skočio Od 49.5 hiljada pretraga u decembru 2016. do 135 hiljada u novembru 2021. godine. Na globalnom nivou, porast je još veći, od 164.5 hiljada do 724 hiljade pretraga.


*izvor Semrush blog

Glasovna pretraga (voice search) postaje dio svake prodavnice


Pretraga glasom je dobila na popularnosti iz više razloga. Primarni je činjenica da se Internet sve više prilagođava osobama koje imaju poteškoće u razvoju. Kako bi i oni mogli nesmetano koristiti Internet usluge, uvedene su opcije poput mogućnosti pretrage glasom (voice search). Ovo može biti dobro i za prodavnice i za klijente.



Prodavnice mogu da plasiraju proizvode većoj grupi ljudi. Sa druge strane, kupci koji su slabovidi ili potpuno slijepi, nesmetano mogu obavljati kupovinu ili druge pretrage na internetu. Ova opcija je pogodna i za ljude koji iz drugih razloga ne mogu da koriste tastaturu. Ukoliko imate online biznis trebalo bi makar optimizovati glasovnu pretragu za najčešće postavljena pitanja poput adrese, broja telefona i radnog vremena vašeg biznisa.


Dostava na kućnu adresu je must-have


Da li i vi osjećate grižu savjesti što sve manje kuvate a sve više naručujete hranu? Nemojte se tako osjećati, sasvim je prirodno da iskoristite pogodnosti koje vam se pružaju na dlanu. Dostava na kućnu adresu je pogodna iz više razloga. Ne morate fizički odlaziti u prodavnicu i na licu mjesta odlučivati o kupovini. Ovo štedi vaše vrijeme. A kao prodavac, ukoliko nemate fizičku prodavnicu ili proizvod, ne postoji razlog da isti ne prodajete putem sajta. Sve što vam treba je ideja i vizija – a kreiranje sajta možete prepustiti stručnjacima koji znaju šta vam je potrebno.



Plaćanje kripto valutama je postalo uobičajeno


Kada ste prvi put čuli za bitcoin? Priča o kriptovalutama je djelovala futuristički do prije nekoliko godina. Međutim, mnoge stvari o kojima smo samo sanjali danas su postale svakodnevnica i stvarnost. Preko pojave interneta, virtuelne realnosti, drugih naučnih dostignuća na kraju i kripto valuta, naš život sve više liči na naučnu fantastiku. Danas sa kripto-valutama možete kupiti gotovo sve, od namirnica preko nekretnina do sve popularnijeg NFT-ja. Zato i savremene online prodavnice treba da nude opciju plaćanja kripto valutama.


Sajtovi optimizovani po posljednjim standardima


Standardi za izradu i optimizaciju sajtova moraju odgovarati trenutnoj potražnji. Danas, kada se svijet seli online, sve više obaveza i komunikacije obavljamo ovim putem. Zbog toga sajtovi moraju biti optimizovani po posljednjim standardima. Sitnica koja bi usporila vaš sajt za nekoliko sekundi može imati izuzetno negativne posljedice na vašu prodaju.


Sajt je često prva stvar sa kojom se vaš potencijalni klijent susretne ukoliko želi da vidi čime se bavite. A kao i uvijek, prvi utisak je važan. On ostavlja trajni pečat u pogledu percepcije potencijalnog klijenta o prirodi i kvalitetu vašeg biznisa. Stoga, budite spremni da uložite sredstva u kvalitetan i savremen sajt.



Ali naravno, ne morate uložiti bogatstvo, pogledajte našu ponudu koja je dokaz da kvalitet može biti dostupan svima.  

Ukoliko vam je potreban dobar veb-sajt ili online prodavnica, kontaktirajte nas i uvjerite se u to!