Digitalno prisustvo kao neophodnost modernog poslovanja - Laganoo

Digitalno prisustvo kao neophodnost modernog poslovanja

Od nastanka civilizacije, pa sve do danas, desili su se brojni događaji koji su uticali na istorijske tokove i razvoj društva. Tako je, na primjer, 20. vijek obilježen industijalizacijom,  vijekovi prije toga pokretima poput renesanse. Osvrtom na minule periode, možemo primijetiti ustaljen i kontinuriani razvoj uslovljen otkrićima koja su iz korijena mijenjala svijet i život savremenog čovjeka. 


Međutim, od pojave interneta, krajem 20. vijeka, tehnologija i načini komunikacije doživljavaju eksponencijalni rast za vrlo kratak period, kakav do sada u istoriji nikada nije bio zabilježen. 


Upravo se zbog toga savremeno doba može okarakterisati kao digitalno.


Ukoliko kao pojedinci i društvo želimo ići u korak sa vremenom, moramo poštovati, razumjeti i pratiti trendove i pravila koja nam nameće društveni poredak. Digitalno obrazovanje je neophodnost modernog svijeta. U sferi biznisa, poznavanje i korištenje digitalnih alata predstavlja krucijalnu instancu koja utiče na (ne)uspješnost biznisa. 


Šta za biznis znači digitalno prisustvo? 


Digitalno prisustvo u sferi biznisa predstavlja vidljivost biznisa u digitalnom svijetu. Digitalni kanali odnose se na sve tradicionalne i netradicionalne medije. Internet pruža nebrojene mogućnosti oglašavanja i komunikacije sa drugim biznisima, potencijalnim i postojećim klijentima i još mnogo toga. 


U kontekstu interneta, digitalno prisustvo uključuje nekoliko različitih komponenti. One, sumirano, predstavljaju utisak koji vaš brend, odnosno biznis, ostavlja u online prostoru. Utisak možete ostaviti kroz sadržaje, vaš veb-sajt, pretraživače kao i druge vrste digitalnih medija i platformi. 


Svaka komponenta digitalnog prisustva igra važnu ulogu u definisanju slike koju ćete predstaviti publici.  Iz tog razloga, neophodno je posvetiti posebnu pažnju kreiranju digitalnog identiteta. 


5 načina da obezbijedite onljan prisustvo  


Da li želite da osigurate trajno prisustvo na internetu?  Neophodno je da se koristite alatima kao i platformama koje predstavljamo u daljem tekstu.


Sa tim u vezi, kao biznis odnosno preduzeće koje ide u korak sa vremenom treba da posjedujete/koristite: 


  • Veb-sajt
  • Blogove i druge sadržaje edukativnog, zabavnog i/ili informativnog karaktera 
  • Profile na društvenim mrežama
  • Email marketing
  • Plaćene reklame

Gore pomenuto može značajno uticati na način na koji trenutni i potencijalni klijenti i saradnici percipiraju vaš biznis. 


Moderan veb-dizajn


Da li ste ikada čuli za neku kompaniju i zainteresovali se za njihovu ponudu, te ste iz tog razloga odlučili da je potražite na internetu? Ukoliko ste kao većina ljudi, vaša percepcija o kvalitetu  usluge ili proizvoda koji kompanija nudi, zavisiće od veb-sajta.


Ukoliko biznis ne posjeduje veb-sajt, često je upitna i kredibilnost kompanije. Takođe, ukoliko sajt postoji moguće je da nije modernizovan i usklađen sa savremenim vizualnim trendovima.  Kompaniju koja ima ovakav sajt percipiramo kao zastarelu i kao rezultat nerijetko gubimo interesovanje za njihove proizvode ili usluge. 


Iz ovog razloga, posjedovanje profesionalnog i modernog veb-sajta preporučuje se svima onima koji žele ubirati benefite onlajn prisustva. Kvalitetan veb-sajt unaprijediće poslovanje biznisa bez obzira na sferu djelovanja. Bilo da imate startup, nevladinu organizaciju, kompaniju koje već dugo posluje, veb-sajt predstavlja prozor u onlajn svijet i prvu spona između klijenta i kompanije. 


Nemate veb-sajt? Laganoo obezbjeđuje izradu profesionalnih veb-sajtova. Pogledajte ponudu ovdje. 


Blog kao kanal za SEO optimizaciju 


Da li znate da kontent marketing (marketing sadržajem) može biti moćan alat za marketiranje. Blogovi, članci i drugi pisani sadržaji predstavljaju kanal za prenošenje poruke ali i alat uz pomoć kojeg možete plasirati ključne riječi. Kao sastavni dio SEO-optimizacije, ključne riječi mogu značajno doprinijeti vidljivosti vašeg sadržaja


BONUS savjet: Postoje alati koji vam mogu pomoći u pronalaženju adekvatnih ključnih riječi. Najpopularniji alat koji nudi brojne opcije za analizu i optimizaciju sadržaja je Semrush.


Ukoliko SEO optimizaciju želite prepustiti stručnjacima, na pravom ste mjestu. Laganoo tim pomaže klijentima da se izdvoje iz mase i nadmaše konkurenciju u rezultatima pretrage. Pogledajte kako. 


Nemojte zanemariti važnost društvenih mreža 


Društvene mreže predstavljaju platforme na kojima su saobraćaj i razmjena informacija u svakodnevnom porastu. Svaka od društvenih mreža popularna je među specifičnom demografijom. Instagram je prijemčiviji mlađoj populaciji, Linkedin i Facebook nešto starijima, okrenutim porodičnim i poslovnim vrijednostima i interesovanjima, Pinterest kreativcima i tako dalje. U skladu sa time, kompanije donose odluku na kojim platformama će uspostaviti prisustvo i komunikaciju sa potencijalnim klijentima i kupcima njihovih proizvoda. 


Više od 58% svjetske populacije koristi društvene mreže, i to u prosjeku 2 sata i 27 minuta dnevno (januar 2022.)



Ove statistike ukazuju da ukoliko nemate, razmislite o pozicioniranju vašeg biznisa na jednu ili više društvenih mreža. 


Kao kompanija koja je prepoznala važnost prisustva na društvenim mrežama, Laganoo nudi pakete za digitalni marketing i vođenje društvenih mreža. 


Email marketing


4 od 5 marketara radije bi se odreklo društvenih mreža nego email marketinga. 


Ovo ne znači da društvene mreže nisu efikasne u ostvarivanju komunikacije sa klijentima. Ali, za razliku od društvenih mreža, email marketing pruža dodatne povoljnosti. One uključuju personalizovan i profesionalan pristup komunikaciji koji može izdvojiti vaš bizinis u odnosu na konkurenciju. 



55% ljudi provjeri email prije nego ode na posao. Većina njih ovo uradi prije nego pročita vijesti ili pogleda šta ima novo na društvenim mrežama. Stoga, veliki broj biznisa posebnu pažnju posvećuje komunikaciji sa klijentima putem newslettera. 


Želite da budete prepoznati po profesionalnim i personalizovanim mejlovima? Iskoristite povoljnosti Laganoo email marketing platforme koja obezbjeđuje upravo to.


Plaćene reklame


Plaćene reklame su najefikasniji način da brzo dođete do potencijalnih klijenata i ostvarite prodajne i druge ciljeve poslovanja. U kontekstu marketinga, zaista je neophodno uložiti novac kako biste ostvarili vidljive i trajne rezultate. Takođe, trebate znati da je neophodno određeno vrijeme kako biste ubirali plodove marketinga. 



Za više informacija o  ovoj temi pročitajte blog: Kada očekivati prve rezultate digitalnog marketinga?

Želite iskoristi sve potencijale digitalnog marketinga, a ne znate odakle da počnete. Iskoristite besplatne konsultacije sa Laganoo timom i već ste na putu uspješnog onlajn poslovanja.