Kako iskoristiti email marketing za unapređenje biznisa - Laganoo

Kako iskoristiti email marketing za unapređenje biznisa

Ukoliko želite da Izaberite najbolje e-commerce usluge za vaš biznis, među njima je i email marketing. 

U ovom blogu govorimo o:

Ko može napisati newsletter? 

Kako napisati newsletter koji će ljudi otvarati? 

Kako kreirati mejling listu? 

Šta je email subject? 

Koliko često slati newsletter?

U koje vrijeme treba slati newsletter?

U ovom blogu nastavljamo sa pričom o e-commerce uslugama koje bi trebale biti sastavni dio vašeg onlajn nastupa. Ukoliko započinjete poslovanje putem interneta, trebate definisati i nastup koji će vas izdvojiti u odnosu na konkurenciju. 

U prethodnom blogu pričali smo o SEO optimizaciji

Danas nastavljamo sa predstavljanjem usluga koje vam mogu donijeti brojne benefite. Posebno u vidu veće vidljivosti, dolaska do većeg broja potencijalnih klijenata, i naravno veće zarade. 

U ovom blogu posebnu pažnju posvetićemo email marketingu

Ova usluga uz malo ulaganja može donijeti velike rezultate. Svi mi, gotovo na dnevnoj bazi, dobijamo reklamne mejlove. Ukoliko ste poput mene, većinu njih nikada nećete otvoriti. Možda vas čak i pomalo nerviraju? Ali, postoji makar mali procenat ovakvih mejlova koje otvorite iz znatiželje ili nekog drugog razloga. 

Kada god otvorite takav mejl, njegovi kreatori znaju da su uradili nešto kako treba. Dakle, cilj email marktinga je da slanjem mejlova (koji mogu biti prodajnog, informativnog i/ili edukativnog karaktera), zainteresujete potencijalne klijente za vašu ponudu. A krajnji rezultat tog interesovanja treba biti prodaja. 

Newsletter može napisati svako

Istina je, newsletter može napisati svako, ali dobar newsletter ne. 

Ovo je vjerovatno jedna od najvećih zabluda sa kojima se susrećemo u digitalnom marketingu. Ali, to je donekle i razumljivo, jer newsletteri trebaju biti vrlo jednostavni. Međutim, doći do jednostavnog rješenja mnogo je komplikovanije nego što izgleda. Što je nešto jednostavnije, utoliko se kompleksniji proces odigrao kako bi se postigla ta jednostavnost. 

A kako bi email marketing imao efekta brojni stvari se moraju uzeti u obzir. To važi i za ostale vidove digitalnog marketinga. 

Kako napisati newsletter koji će ljudi otvarati? 

Ukoliko šaljete newsletter naravno da vam je cilj da ga što više ljudi otvara. Procenat otvaranja drugim riječima se naziva open rate. Kako biste postigli što bolji open rate evo šta treba da uradite:

Mejling lista treba biti svedena

Činjenica je da će se, ma šta god radili, vaša mejling lista smanjivati i do 22% na godišnjem nivou.  Nije do vas, do njih je. 

Razlozi mogu biti razni: od deaktiviranih mejlova do nezainteresovanosti za vaše usluge. 

Ipak, ne trebate dozvoliti da vas ova brojka obeshrabri. To, naposljetku, znači da trebate malo više obratiti pažnju na to kome šaljete newsletter. 

Kada je u pitanju ovih 22%, definišite zašto su oni odlučili da se odjave sa vašeg newslettera. 

Ukoliko zaključite da su razlozi: pogrešno targetiranje ili pogrešan način komunikacije, ove stvari trebate promijeniti u nastupu. 

Jednostavno, izmijenite grupu ljudi kojima šaljete newsletter ili način kako da najbolje prensete poruku. 

Ukoliko su u pitanju faktori na koje ne možete uticati, poput neaktivnih mejlova, takve isfiltrirajte. Kada ih uočite, prosto im nemojte više slati mejlove.

Newsletter se izdvaja po dobrom naslovu 

Kada primimo mejl prva stvar koju primijetimo je subject, odnosno njegov naslov. Naslov mejla približava o čemu se u istome radi. Isto važi i za newsletter. Treba imati na umu da je subject prvo što ćete ljudi primijetiti kada prime vaš mejl. 

Ukoliko prezentujete proizvod ili uslugu, naslov treba da bude koncizan i da privuče pažnju. 

Kako napisati dobar naslov? 

Zanimlijiv naslov može imati neke od sledećih formi:

Pitanja: Postavljanje pitanja u subjectu može biti efikasan način da zainteresujete subscribere. Ukoliko recimo nudite softver za prodaju putem društvenih mreža možete postaviti sljedeće pitanje. Kako da zaradite novac putem instagrama? 

Tizeri: Ovo je vrlo čest način za privlačenje pažnje. Tizeri su efikasni jer čovjek ima urođenu radoznalost i želju za razotkrivanjem. Evo primjera za dobru tizer kampanju. 

Izvor

Liste: Vrlo jednostavno, ukoliko prezentujete blog naslov koji će privući pažnju može biti: 7 načina da napišete najbolji newsletter 

Obavještenja: Po prirodi stvari, ljudi vole da su u toku. Ukoliko ste prisustvovali nekom događaju, ostvarili saradnju ili postigli neki cilj, obavijestite vaše subscribere o tome. 

Stikeri: Subject odnosno naslov ukrasite stikerima kako kako biste privukli pažnju

Koliko često treba slati newsletter?   

Koliko često treba slati newsletter zavisi od više faktora. 

Da li želite postići veći saobraćaj ka vašem sajtu, ili veću angažovanst sa sadržajem? 

Kada je prva stvar u pitanju, slanjem više newslettera, možete povećati i saobraćaj. Međutim, to ne znači da je su svi koji dolaze na vaš sajt zainteresovani za vašu ponudu. Tako da, ukoliko vam je jedini cilj povećanje saobraćaja, možete slati i više newslettera nedjeljno. 

Ipak, ukoliko vam je krajnji cilj dobit u vidu prodaje, newslettere trebate svesti na jedan sedmično. 

Ovo su naravno samo okvirne brojke, i one zavise i od branše kojoj pripada vaš biznis. 

Prema jednoj studiji, slanjem jednog newslettera nedjeljno postići ćete open rate od 30% a click through rate i do gotovo 4%

A ukoliko mejlove šaljete češće ove brojke će opadati. Dakle, 30% ljudi će otvoriti vaš newsletter, a skoro 4% kliknuti na neki od linkova u  mejlu. U svijetu email marketinga ovo su dobre brojke. 

Takođe, prema podacima kompanije za digitalni marketing Mailjet, najveći postotak otvorenih mejlova postiže se utorkom.

Najbolje je da testirate više strategija i da vidite kako se zapravo vaši subscriberi ponašaju. 

U koje vrijeme treba slati newsletter? 

Sada kada znamo kojim danima je najbolje slati newslettere, trebamo uzeti u obzir i vrijeme slanja. 

Istraživanja pokazuju da ćete najbolje rezultate postići slanjem u jutarnjim časovima. Dakle, najbolje bi bilo mejlove slati između 9:00 i 10:00 časova ujutru. 

Ovo su, razumije se, brojke koje su podložne promjeni i zavise od brojnih faktora. Kada je u pitanju email marketing, ne postoji univerzalni odgovor. Ipak, uvijek je korisno imati odrednice od kojih ćete početi pa na osnovu njih definisati dalju strategiju. 

Ukoliko želite da iskoristite sve potencijale email marketinga, stručnjaci iz Laganoo tima učiniće sve da vaš brend bude prepoznat i primijećen baš ovim putem. Kontaktirajte nas za više informacija. 

Pitate se šta Laganoo omnichannel e-commerce platforma predstavlja?

Omnichannel termin se odnosi na prodaju koja se može odvijati na više od jednog kanala za trgovinu. Ovi kanali uključuju kupovinu preko mobilnog telefona, laptopa ili u fizičkoj prodavnici. Laganoo platforma ima za cilj da obezbijedi besprijekorno korisničko iskustvo na svim kanalima prodaje.

E-commerce je skraćenica za elektronsku odnosno onlajn trgovinu.

Platforma je softver koji se koristi za hosting bilo koje vrste aplikacije ili usluge.

U ovom slučaju to se odnosi  na veb-sajtove i onlajn prodavnice.

Nemate veb-sajt? Iskoristite ekskluzivnu priliku da napravite svoj veb-sajt, brzo, sa lakoćom i počevši od samo 9$. Sada je pravo vrijeme da oslobodite svoje potencijale i prilagodite veb sajt vašim specifičnim potrebama. Ulogujte se, izaberite odgovarajuću temu i počnite da gradite svoje onlajn prisustvo. Neka vaša poslovna budućnost počne sa Laganoo omnichannel e-commerce platformom.